.

BYGGET AF VELFÆRD (7.-9. KLASSE)

Tag klassen med til Brøndby Strand eller Avedøre Stationsby, og lær om det danske velfærdssamfund og forstadens velfærdsbyggerier!

Forstadsmuseet udbyder denne aktivitet.

Læs om aktiviteten og book forløb

I SKYGGEN AF 1. VERDENSKRIG (7. KLASSE)

Tag klassen med på Vestvolden i Brøndby og lær om Danmark under 1. Verdenskrig i autentiske rammer!

Forstadsmuseet udbyder denne aktivitet.

LÆSETEATER (7. KLASSE)

Med udgangspunkt i et skuespil lærer eleverne om forskelligte temaer fx ægteskab, betaling af skat, straf, demokrati, pilgrimsrejser

Middelalderlandsbyen udbyder denne aktivitet

Læs om aktiviteten og book forløb

VI LAVER MAD SOM I MIDDELALDEREN (7. KLASSE)

Vi laver mad som i Middelalderen!

Middelalderlandsbyen udbyder denne aktivitet

BESØG BRØNDBY LOKALARKIV

Træk i hvide handsker og grav i ægte kilder til deres lokale historie! Eleverne introduceres til lokalhistorisk arkivs arbejde og skal selv arbejde med kilder. Elverne afslutter med at lave en byvandring i lokalmiljøet, som de selv står for!

Læs om aktiviteten og book forløb

Har du en ide til en ny aktivitet?

Har du et forslag til en undervisningsaktivitet eller en idé, du gerne vil sparre om, så kontakt Det Pædagogiske Læringscenter på en af de fire skoler.

Sidst opdateret den 15. maj 2023