Idræt

.

SEJLERHUSET (7.-10. KLASSE)

Hos Sejlerhuset kan alle skolebørn prøve kræfter med naturen, prøve grænser af i fællesskab med andre og i trygge rammer. Sejlerhuset har kanoer, kajakker, joller, udstyr til forskellige vandsportsgrene, lavvu, bålplads og meget mere.

Sejlerhusets mål er at sikre børn og unge i Brøndby Kommune trygge rammer og fælles oplevelser, der kan skabe samhørighed på tværs af alder, køn og interesser og som giver oplevelsen af fælles ansvar for egen og andres færden i naturen. Formålet er også at tilbyde teoretisk viden og især praktiske aktiviteter til børn og unge for herigennem at skærpe interessen for søsport og give gode oplevelser i naturen.

Sejlerhuset er med til at:

• Give børn og unge tryghed og ansvar for naturen
  • Arbejde for større sikkerhed til søs og forebyggelse af ulykker
  • Etablere og fastholde sociale netværk i de rammer, som stedet kan tilbyde

Vær opmærksom på, at undervisning med sejllads kræver forudgående kursus – se kursuskataloget.

Bookingkontakt: Ring til Axel Nielsen fra Sejlerhuset og lav en aftale, der passer til dig og din klasse tlf. 20 44 41 03
Fag: Natur/teknik, biologi, idræt, timeløse fag
Trin: Alle
Pris: Gratis
Årstid: Forår, sommer og efterår
Adresse og mødested: Sejlerhuset, Strandporten 9, 2660 Brøndby Strand

SKOLERNES MOTIONSDAG (7.-10. KLASSE)

Beskrivelse følger snarest muligt.

FIND VEJ (4.-6. KLASSE)

I samarbejde med Danmarks Orienteringsforbund, har Brøndby Naturskole fået lavet en 3,6 km lang ”Find Vej I” -rute i den gamle del af Brøndbyskoven.

Brøndby Naturskole er udbyder af denne aktivitet.

Læs om aktiviteten og book forløb

Har du en ide til en ny aktivitet?

Har du et forslag til en undervisningsaktivitet eller en idé, du gerne vil sparre om, så kontakt Det Pædagogiske Læringscenter på en af de fire skoler.

Sidst opdateret den 15. maj 2023