Valgfag

.

PICASSOS LÆRLING (7 - 10. KLASSE)

Et undervisningsforløb i akvarelmaling med tips til teknikker, materialer og et generelt indblik i kunstens verden.

Brøndby Naturskole udbyder denne aktivitet.

Læs om aktiviteten og book forløb

Musikbooster 7.-8. klasse

Musikskolen hjælper med at gøre de 2 års valgfag i musik til en særlig lærerig oplevelse. Vi kan tilbyde sammenspilsdage, musikproduktion, musikteori, sangskrivning og lægge hus til afgangsprøven.

Det konkrete samarbejde aftales mellem Musikskolen og den enkelte skole.

AUTOVÆRKSTED

Et valgfag for dig, der ikke er bange for at blive beskidt. Vi roder både med knallerter og biler, så du bliver klogere på, hvad en rigtig mekaniker arbejder med. Der vil være en smule teori på holdet, men langt det meste lærer du ved at prøve det selv, og ved at opleve at få noget til at virke igen. Du bliver klogere på uddannelsen til mekaniker, hvad der forventes af dig, og hvad den kan bruges til via en række ture ud af huset, fx ud og besøge flymekanikerne i Kastrup.

SALON

Hvad skal man kunne for at være en god frisør, kosmetolog, stylist eller andre tilsvarende fag? Her får du lov at prøve det af sammen med dem, der arbejder med det professionelt. Vi taler om hvordan det er at drive sin egen salon og holde styr på sin egen lille virksomhed.

I løbet af året bliver du klogere på både hårtyper, klippeteknikker, kemikalier, hudtyper, og look.

SPANSK

Vidste du, at spansk er et af de mest talte sprog i verden? Derfor, er det kæmpe fordel at kunne tale spansk. På ungdomsskolen kan du lære sproget på begynderniveau. Og få kendskab til kulturen fra spansktalende lande. Det betyder at du kommer til at tale og forstå sproget på begynderniveau, og du kommer til at beskæftige dig med film, musik, mad og andre kunstformer fra eksempelvis Mexico, Chile, Spanien og Argentina. Hvis du allerede kan noget spansk, kan du sagtens deltage og måske udfordres til at lære nogle ting på et lidt højere niveau.

FRILUFTSLIV

På friluftsliv kan du forvente en spændende og lærerig undervisning. Du vil blive rustet til at dyrke mange forskelige former for friluftsliv på egen hånd efterfølgende. Med andre ord, så lærer du at klare dig selv i en lang række situationer, og det kan du bruge til noget i mange år fremover.

Indholdet i undervisningen er en blanding af fysiske aktiviteter som klatring, sejlads, Adventure race mm. samt tekniske færdigheder i naturen som kortlæsning, madlavning over bål, brug af GPS’er og en hel masse andet.

DRAMA

På dette hold er målet, at inspirere gennem oplevelser der beriger og giver større selvbevidsthed, selvværd og selvtillid. Du vil opleve glæden ved teamwork og hvorfor hver deltager er vigtig for at nå et fælles mål. Vi ar arbejder på, at udvikle deltagerne både fagligt og menneskeligt, i trygge og professionelle rammer. Dramaholdets grundlæggende værdier er livsglæde, lærdom, disciplin og samarbejde. Disse elementer danner grobund for gode venskaber og et godt sammenhold.

Forløbet afsluttes med en forestilling ultimo april 2024.

Kontakt: ungdomsskolen@brondby.dk

Har du en ide til en ny aktivitet?

Har du et forslag til en undervisningsaktivitet eller en idé, du gerne vil sparre om, så kontakt Det Pædagogiske Læringscenter på en af de fire skoler.

Sidst opdateret den 15. november 2023